Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu
Mládek, Matěj ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Název diplomové práce: Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu (oblast mezinárodního práva mořského a registrace námořních plavidel) (Aspects of the registration of vessels in the International Law) Abstrakt: Spolu s rybolovem je plavba jedním z nejstarších a nejdůležitějších využití moře. Lodě jsou nejdůležitějším prostředkem pro přepravu zboží: 95 % celkové hmotnosti zboží přepravovaného v mezinárodním obchodu po moři. Moře a plavidla jsou neméně důležité pro vojenské účely coby bitevní pole. Zatímco téměř všechny pobřežní státy a některé vnitrozemské státy (již bez účasti České republiky) mají svá obchodní loďstva, je pozoruhodné sledovat výrazný rys této oblasti mezinárodního práva, spočívající v kumulaci plavidel pod vlajky jen relativně malého množství států. Tento stav rozhodně nezrcadlí rozdělení vlastnictví registrovaných plavidel. Hovoříme zde o "vlajce z rozumu" a toto je právě jedním z témat této práce. Tato práce se zabývá transformací od mezinárodního obyčejového práva k aktuální úpravě registrace plavidel. Udělování státní příslušnosti plavidlům je jeden z nejpodstatnějších prostředků, jak nastolit řád v oblasti moře. Národnost plavidla jednak indikuje, jaká práva a povinnosti dané plavidlo požívá, tak i jaký stát vykonává jurisdikci nad tímto plavidlem a jaká práva a povinnosti mu z...
FONOPs - Freedom of Navigation Operations v Jihočínském moři jako prostředek Spojených států v udržení svobodného režimu moří
Vojtuš, Michal ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Bečka, Jan (oponent)
Tato práce analyzuje americkou politiku udržování svobodného režimu moří prostřednictvím Programu svobodné plavby (FON Program) a analyzuje Operace na podporu svobodné plavby (FONOPs) jakožto prostředku udržení současného režimu moří, tak ho zavádí Úmluva OSN o mořském právu (UNCLOS). Práce se věnuje historii režimu moří, popisuje a analyzuje Úmluvu OSN o mořském právu. Dále se věnuje unikátní pozici Spojených států, jakožto garanta svobodného režimu moří, který ale formálně stojí mimo něj. Sleduje debatu o přistoupení ke smlouvě UNCLOS, analyzuje důvody americké neúčasti a následky z toho plynoucí. Práce analyzuje FON Program a operace FONOPs v Jihočínském moři. Jihočínské moře je problematickým regionem, který je zužován nepřiměřenými nároky států, vyhlašované v souvislosti s militarizací oblasti. Zásadní je v tomto směru pozice Číny, jakožto státu snažícího se o získání pozice regionálního hegemona. Práce popisuje průběh operací FONOPs a sleduje, jak jsou chápány dotčenými státy. Teritoriální vymezení je Jihočínské moře. Časově je práce zasazena mezi říjen 2015 a květen 2017. Práce dochází k závěřu, že FON Program je zásadní americkou politikou v udržení svobodného režimu moří. Díky operacím FONOPs jsou identifikovány nepřiměřené nároky smluvních států a je jimi demonstrována americká politika...
Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu
Mládek, Matěj ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Název diplomové práce: Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu (oblast mezinárodního práva mořského a registrace námořních plavidel) (Aspects of the registration of vessels in the International Law) Abstrakt: Spolu s rybolovem je plavba jedním z nejstarších a nejdůležitějších využití moře. Lodě jsou nejdůležitějším prostředkem pro přepravu zboží: 95 % celkové hmotnosti zboží přepravovaného v mezinárodním obchodu po moři. Moře a plavidla jsou neméně důležité pro vojenské účely coby bitevní pole. Zatímco téměř všechny pobřežní státy a některé vnitrozemské státy (již bez účasti České republiky) mají svá obchodní loďstva, je pozoruhodné sledovat výrazný rys této oblasti mezinárodního práva, spočívající v kumulaci plavidel pod vlajky jen relativně malého množství států. Tento stav rozhodně nezrcadlí rozdělení vlastnictví registrovaných plavidel. Hovoříme zde o "vlajce z rozumu" a toto je právě jedním z témat této práce. Tato práce se zabývá transformací od mezinárodního obyčejového práva k aktuální úpravě registrace plavidel. Udělování státní příslušnosti plavidlům je jeden z nejpodstatnějších prostředků, jak nastolit řád v oblasti moře. Národnost plavidla jednak indikuje, jaká práva a povinnosti dané plavidlo požívá, tak i jaký stát vykonává jurisdikci nad tímto plavidlem a jaká práva a povinnosti mu z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.